Blog van de Spaanse talenschool Tía Tula Spaans leren in Salamanca, Spanje. Spaanse talenschool Tía Tula 蒂亚图拉 博客 (blog de Tía Tula en chino) ティアトゥラ スペイン語学校のブログ (blog de Tía Tula en japonés) Blog van de Spaanse talenschool Tía Tula Blog da Tía Tula, Colégio de Espanhol Blog di Tía Tula, Scuola di Spagnolo Blog de l'école d'espagnol Tía Tula Tía Tula Spanish School Blog Blog de Tía Tula, Colegio de Español

Stage bij Tia Tula

Toen ik vorig jaar besliste om op buitenlandse stage te gaan naar Spanje, had ik totaal geen idee waar ik aan begon. Ok, ik had wel al veel verhalen gehoord van anderen maar het bleef toch een spannende uitdaging. Mijn vertrek kwam dan ook steeds dichterbij en tijdens de laatste week dat ik thuis was, begon ik dan ook enorm te twijfelen. Zou ik daar niet te eenzaam zijn?
Maar al na één week stage bij Tía Tula wist ik dat ik een goede keuze gemaakt had. In de school verwelkomden ze mij heel hartelijk en er is een zodanig familiaire sfeer tussen de werknemers dat ik mij er meteen thuis voelde.
Gedurende de eerste drie weken verliep mijn stage redelijk rustig: ik moest vooral de anderen observeren om te leren hoe alles in zijn werk ging. Maar daarna gaven ze mij steeds meer taken die ik zelfstandig kon afwerken. In het begin was dit enorm moeilijk, vooral omdat werkelijk alles in het Spaans te doen was. Het zou mij dan ook niet verbazen als bepaalde studenten redelijk verward waren toen ik ze moest opbellen om uitleg te geven… Maar ik merkte al gauw dat ik vooruitgang maakte en dit gaf mij veel moed om verder te gaan. Ik werd ook enorm gesteund door mijn collega’s en dit zorgde ervoor dat ik graag naar mijn stage ging.
Ondertussen zijn we al drie maanden verder en mijn stage begint op zijn einde te lopen. Ondertussen ben ik al helemaal ingeburgerd in Salamanca. Deze stad heeft werkelijk alles. Eerst en vooral is het een typische studentenstad: overal waar je kijkt zie je groepjes studenten op weg naar de les of naar een parkje om te genieten van het weer. Daarnaast vind je er veel mooie gebouwen die ’s avonds prachtig verlicht zijn. En bovendien zijn er nog typische tradities, bijvoorbeeld tijdens Semana Santa. Gedurende deze week voor Pasen vond er wel iedere dag een processie plaats en je merkt meteen dat deze tradities nog heel erg leven bij de Spaanse bevolking.
Kortom, ik heb er zeker geen spijt van dat ik beslist heb om stage bij Tía Tula te lopen. Naast ervaring in de bedrijfswereld opdoen is het ook de ideale manier om mijn kennis van het Spaans te verbeteren. Ik ben zeker dat ik dit leven zal missen als ik binnen drie weken terug naar huis ga!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten