Blog van de Spaanse talenschool Tía Tula Spaans leren in Salamanca, Spanje. Spaanse talenschool Tía Tula 蒂亚图拉 博客 (blog de Tía Tula en chino) ティアトゥラ スペイン語学校のブログ (blog de Tía Tula en japonés) Blog van de Spaanse talenschool Tía Tula Blog da Tía Tula, Colégio de Espanhol Blog di Tía Tula, Scuola di Spagnolo Blog de l'école d'espagnol Tía Tula Tía Tula Spanish School Blog Blog de Tía Tula, Colegio de Español

Salamanca? Salsa!

Sinds ik naar Spanje ben, had ik de kans een salsa les te volgen. Heel typisch! Ik denk dat het heel belangrijk is een beetje meer over een cultuur te leren wanneer je een nieuwe taal studeert! Naar het west van Salamanca, is er El Parque de los Jesuitas waar ik met mijn vrienden en met “studenten van een dag” salsa gedanst.


We zijn in het park aangekomen en een verwelkoming sfeer was aanwezig: leuk muziek, aangename mensen en een mooie zon in de hemel! Iets anders om een goed moment samen te passeren? De les was in een klein amfitheater in het middel van de natuur. De leraren waren heel vriendelijk. Ze hebben ons gezegd dat we geen bang voor de les moesten hebben. Het belangrijkste was niet “dansen zoals een professional”, maar wel “profiteren en ontdekken een andere manier te genieten… heel nuttig wanneer is dat de eerste keer dat je een nieuw dans zal proberen!

We hebben met het basisstappen begonnen. Dat was een beetje moeilijk maar de atmosfeer was verwelkoming en de mensen waren leuk en vriendelijk. We moesten met een persoon dansen. Heel vlug om nieuwe vrienden te ontmoeten! De leraar heeft met iedereen gedanst en dat was heel nuttig om zich goed te voelen.

De les was een ongelooflijke kans om mensen van verschillende leeftijd en verschillende nationaliteit te ontmoeten.
 
Ik ben zeker dat ik geen basisstappen van dat salsa les zal herinneren. Inderdaad, zal ik een goed geheugen houden omdat ik een nieuw facet van de Spaanse cultuur heb ontdekt. Mensen kunnen ongelooflijk zijn en, durende de les, ik voelde me nooit oncomfortabele.



Elke ervaring is goed te proberen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten